Afaceri sau Bitcoin?

– Bă, luna asta facem 30.000!! 🥳. Îmi scrie vărul meu pe WhatsApp.
– Suntem tari!. îi scriu eu.

1 an mai târziu…

În 2022, mă tot bătea gândul să găsesc ceva care să bată randamentul Bitcoin pe o perioadă minimă de 5 ani cu risc mai mic.

Ca aceste condiții să fie îndeplinite era extrem de greu. Ce poate bate randamentul bitcoin pe 5 ani cu risc mai mic?

Lucram în domeniul cripto, eram product owner și consultant.

Chiar dacă lucram alături de o echipă extraordinară cu niște oameni cu care mă înțelegeam extrem de bine, ceea ce se întâmpla în industrie m-a scârbit.

Prefer să nu intru în detalii în acest articol.

Voiam să fac full time conținut despre ce contează și ce va rămâne pe termen lung: Bitcoin.

Problema este că, nu prea există piață pentru așa ceva în România (Tu, dacă citești acest text, faci parte din excepție).

Oamenii vor să știe cum să facă bani mulți și repede.

Lăcomia creează o piață în care, ceva plictisitor, rațional, care promovează cumpătarea și umilința ca Bitcoin, greu poate fi “vândut”.

Trebuia să fac o schimbare.

Trebuia să intru într-un domeniu în care banii se mișcă implicit, într-un domeniu indispensabil pentru nevoile oamenilor.

Toată viața am fost Antreprenor, voiam să intru în acest nou domeniu ca și antreprenor.

La finalul 2022, merg acasă la ai mei de ziua mea, unde mă întâlnesc cu vărul meu (avea 24 ani) care era dispecer la o companie de transport marfuri în regim express.

Vorbea cu atâta pasiune de ceea ce face și abia aștepta să meargă la birou.

Mi-a explicat cum funcționează transporturile și ceea ce face el.

Mi-am dat seama că o firmă de transport are șanse să bată randamentul Bitcoin în 5 ani cu riscuri gestionabile și în același timp pot să-mi schimb domeniul de activitate în ceva mult mai constant din punct de vedere al cererii.

După ore întregi de discuții îl întreb:

“De ce ai nevoie să facem o firmă de transport?”

“Pentru început, o dubă de 3,5 tone.”

Asta se întâmpla în decembrie 2022.

În ianuarie am inițiat demersurile legale pentru crearea firmei, obținerea licenței de transport, am luat o “prelată” de 3,5 tone la mâna a 2-a și în februarie vărul meu era în Europa, șofer pe propria lui mașină la propria lui firmă.

Era dispecer și șofer. Adică, lua curse direct de la clienți și făcea transportul.

Acum, am decis să vindem mașina și să ne focusăm activitatea pe intermediere de transport.

Avem încă 4 colegi și până la finalul anului estimăm o cifră de afaceri de peste 500.000 euro.

Asta e partea bună.

Dar creșterea asta abruptă vine și cu provocări foarte mari pe care acum încercăm să le gestionăm.

Una dintre provocări este: lichiditatea.

Chiar dacă faci profit pe hârtie, încasezi acel profit la termen de aprox 60 de zile, ai TVA de recuperat care la fel intră în 2-3 luni, dar în toată această perioadă ai de plătit salarii, cheltuieli și taxe.

De ce am decis să fac această companie?

Am decis să fac această companie de transport din 2 motive:

  1. Să schimb domeniul de activitate;
  2. Să investesc în ceva care are șanse să bată randamentul Bitcoin pe 5 ani.

Despre primul motiv am mai discutat.

Al 2-lea, până în acest moment (pe hârtie) pare că această companie fondată cu vărul meu are toate șansele să bată randamentul Bitcoin.

O să te țin la curent cu evoluția acestui experiment în lunile/anii următori.

De azi o să mai ai un motiv să mă urmărești:
Vei vedea călătoria mea ca și antreprenor într-un nou domeniu și mă voi asigura să te învăț ce învăț și eu.

Mersi că mă urmărești,
Daniel

P.S. Nu renunț la iBlock, în paralel o să continui să dezvolt programul Primul Bitcoin și să public noi cărți pe iBlock. Ideea e că, iBlock e o afacere mai degrabă ciclică (merge mai bine în bull market).

Disclaimer: Dezvoltarea unei afaceri necesită multe variabile. Fiecare variabilă vine cu riscuri. Faptul că această firmă fondată cu vărul meu “se mișcă bine” se datorează unor factori interni ce țin de experiența mea în antreprenoriat și experiența și reputația lui în domeniul transporturilor, dar și factori externi ce țin de oportunitățile pieței și a forței de muncă. 

Newsletter Gratuit

Cookie-urile le folosim pentru a-ți oferi cea mai bună experiență. Continuând navigarea pe site înseamnă că ești de acord cu acest lucru. View more
Accept